• español
    • English
  • español 
    • español
    • English
  • Login
Ver ítem 
  •   Repositorio Principal
  • Facultad de Arquitectura, Diseño y Construcción
  • Investigación
  • Ver ítem
  •   Repositorio Principal
  • Facultad de Arquitectura, Diseño y Construcción
  • Investigación
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Critical pedagogy and service-learning at the neoliberal university: co-producing a public space in the los arenales macrocamp, Chile

Thumbnail
Ver/
161.pdf (5.280Mb)
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Arias Loyola, Martín.
Vergara Perucich, José Francisco.
Vega Rojas, Nicolás.
Datos de publicación (Editorial):
University of Barcelona
Materias (Palabras claves):
Campamento
Universidad neoliberal
Coproducción
Pedagogía crítica
Fecha de publicación:
2023
Resumen:
This article describes a service-learning activity, implemented under the critical pedagogy conceptual framework within a neoliberal university. This consisted in painting the facades of the social and political heart of the macrocampamento Los Arenales, the informal human settlement with the largest population and territorial occupation in the Antofagasta Region, Chile. The article describes the relevance of conscientizing academics, students and the community through critical praxis, to recognize and impugn the neoliberal hegemony, whose effects generate multiple spaces of urban oppression. The case presents empirical evidence of how a praxis of service-learning, based on an ethos of mutual aid, can contribute to coproduce inclusive and fair geographies for the urban oppressed
URI
http://repositorio.udla.cl/xmlui/handle/udla/1211
https://revistes.ub.edu/index.php/ScriptaNova
Colecciones:
  • Investigación
Derechos reservados Universidad de Las Américas
 

 

Listar

Todo RepositorioComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Mi cuenta

Acceder

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso
Derechos reservados Universidad de Las Américas