Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorAutorArias Loyola, Martín
dc.contributor.authorAutorVergara-Perucich, José Francisco
dc.contributor.authorAutorVega-Rojas, Nicolás
dc.date.accessionedFecha ingreso2024-09-03T19:12:24Z
dc.date.availableFecha disponible2024-09-03T19:12:24Z
dc.date.issuedFecha publicación2023
dc.identifier.citationReferencia BibliográficaScripta Nova, 27(3), 31 p.
dc.identifier.issnISSN1138-9788
dc.identifier.uriURLhttp://repositorio.udla.cl/xmlui/handle/udla/1211
dc.identifier.uriURLhttps://revistes.ub.edu/index.php/ScriptaNova
dc.description.abstractResumenThis article describes a service-learning activity, implemented under the critical pedagogy conceptual framework within a neoliberal university. This consisted in painting the facades of the social and political heart of the macrocampamento Los Arenales, the informal human settlement with the largest population and territorial occupation in the Antofagasta Region, Chile. The article describes the relevance of conscientizing academics, students and the community through critical praxis, to recognize and impugn the neoliberal hegemony, whose effects generate multiple spaces of urban oppression. The case presents empirical evidence of how a praxis of service-learning, based on an ethos of mutual aid, can contribute to coproduce inclusive and fair geographies for the urban oppressed
dc.format.extentdc.format.extent31 páginas
dc.format.extentdc.format.extent5.280Mb
dc.format.mimetypedc.format.mimetypePDF
dc.language.isoLenguaje ISOeng
dc.publisherEditorUniversity of Barcelona
dc.rightsDerechosCreative Commons Attribution Share-Alike (CC BY-SA)
dc.sourceFuentesScripta Nova
dc.subjectPalabras ClavesCampamento
dc.subjectPalabras ClavesUniversidad neoliberal
dc.subjectPalabras ClavesCoproducción
dc.subject.lcshdc.subject.lcshPedagogía crítica
dc.titleTítuloCritical pedagogy and service-learning at the neoliberal university: co-producing a public space in the los arenales macrocamp, Chile
dc.title.alternativeTítulo AlternativoPedagogia crítica i aprenentatge-servici a la universitat neoliberal: coproduint un espai públic al macrocampament los arenales, Xile.
dc.title.alternativeTítulo AlternativoPedagogía crítica y aprendizaje-servicio en la universidad neoliberal: coproduciendo un espacio público en el macrocampamento los arenales, Chile
dc.typeTipo de DocumentoArtículo
dc.udla.catalogadordc.udla.catalogadorCBM
dc.udla.indexdc.udla.indexScopus
dc.udla.indexdc.udla.indexSocial Sciences Citation Index
dc.udla.indexdc.udla.indexIBZ
dc.udla.indexdc.udla.indexDIALNET
dc.identifier.doidc.identifier.doi10.1344/sn2023.27.38891
dc.facultaddc.facultadFacultad de Arquitectura, Animación, Diseño y Construcción


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem