• español
    • English
  • español 
    • español
    • English
  • Login
Ver ítem 
  •   Repositorio Principal
  • Facultad de Ingeniería y Negocios
  • Investigación
  • Ver ítem
  •   Repositorio Principal
  • Facultad de Ingeniería y Negocios
  • Investigación
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Systematic review of mathematical modelling from ethnomathematics: insights into teacher education

Thumbnail
Ver/
Artículo (984.7Kb)
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Sepúlveda Herrera, Carol Elizabeth
Huincahue Arcos, Jaime
Datos de publicación (Editorial):
International Institute of Informatics and Cybernetics
Materias (Palabras claves):
Etnomatemáticas (LC)
Mathematical modelling
Teacher training
Fecha de publicación:
2024
Resumen:
Mathematical modelling and ethnomathematics are currently topics that generate great interest in mathematics education research, identifying studies from different latitudes that contribute to the themes. The aim of this study is to carry out a systematic review, which allows us to know the characteristics of the manuscripts that relate both topics. The methodology used was Prisma 2020, considering the writings present in Scopus and WoS, obtaining 35 studies, which after applying the inclusion and exclusion criteria left 17 manuscripts. The results show that teacher training is a developing relationship.
URI
http://repositorio.udla.cl/xmlui/handle/udla/1743
Carrera:
Facultad de ingeniería y negocios
Colecciones:
  • Investigación
Derechos reservados Universidad de Las Américas
 

 

Listar

Todo RepositorioComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Mi cuenta

Acceder

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso
Derechos reservados Universidad de Las Américas