Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorAutorVéliz Burgos, Alex.
dc.contributor.authorAutorEstay Sepúlveda, Juan Guillermo.
dc.contributor.authorAutorBravo Villa, Ninosca.
dc.contributor.authorAutorMansilla Sepúlveda, Juan Guilhermo.
dc.contributor.authorAutorBarrientos-Báez, Almudena.
dc.contributor.authorAutorLeiva Báez, German Moreno.
dc.contributor.authorAutorMonteverde Sánchez, Alessandro.
dc.date.accessionedFecha ingreso2024-09-03T19:21:35Z
dc.date.availableFecha disponible2024-09-03T19:21:35Z
dc.date.issuedFecha publicación2021
dc.identifier.citationReferencia BibliográficaFronteiras, 10(2), 14 p.
dc.identifier.issnISSN2238-8869
dc.identifier.uriURLhttp://repositorio.udla.cl/xmlui/handle/udla/1655
dc.identifier.uriURLhttps://periodicos.unievangelica.edu.br/index.php/fronteiras/about
dc.description.abstractResumenThis study sought to know the perception of secondary students in Chile regarding the meaning of water care. For this purpose, a descriptive study was carried out, consisting of an online application of a survey of 120 students (65% female, an average age of 15.8 years, dt-1.64 years). 78.9% of students consider water to be a resource that needs to be cared for. 168.6% believe that water savings are important, 44.3% of participant's report that they have received guidance on how to take care of the resource. 31,6% say that water now because it does not provide for the resource as drinking water. The results show that more education should be generated regarding water care on the one hand. 1Worryingly, a significant percentage do not have access to safe drinking water.
dc.format.extentdc.format.extent14 páginas
dc.format.extentdc.format.extent519.9Kb
dc.format.mimetypedc.format.mimetypePDF
dc.language.isoLenguaje ISOspa
dc.publisherEditorCentro Universitario de Anapolis
dc.sourceFuentesFronteiras
dc.subjectPalabras ClavesHuman well-being
dc.subjectPalabras ClavesWater scarcity
dc.subject.lcshdc.subject.lcshEducación - Chile
dc.titleTítuloPercepción del cuidado del agua de estudiantes secundarios chilenos. La construcción de un Nuevo Mundo está en la Juventud
dc.typeTipo de DocumentoArtículo de revisión
dc.udla.catalogadordc.udla.catalogadorCBM
dc.udla.indexdc.udla.indexFATCAT
dc.udla.indexdc.udla.indexDOAJ
dc.udla.indexdc.udla.indexMIRABEL
dc.udla.indexdc.udla.indexROAD
dc.udla.indexdc.udla.indexScopus
dc.udla.indexdc.udla.indexZDB
dc.udla.indexdc.udla.indexWIKIDATA
dc.udla.indexdc.udla.indexSUDOC
dc.udla.indexdc.udla.indexOPENALEX
dc.udla.indexdc.udla.indexCROSSREF
dc.identifier.doidc.identifier.doi10.21664/2238-8869.2021V10I2.P247-260
dc.facultaddc.facultadFacultad de Salud y Ciencias Sociales


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem